Veggietips voor kinderen

Veggietips voor kinderen

januari 06, 2017

Kinderen die gevarieerd vegetarisch en veganistisch eten, lusten vaak veel meer groenten. Ze appreciëren ook makkelijker vezelrijk voedsel en voeding met een laag cholesterolgehalte. En dat is belangrijk! Vooral voor de preventie van diabetes en hart- en vaatziekten.

5x veggie met Abinda

1. Abinda’s spaghettisaus

Kinderen en spaghetti is altijd al een goed huwelijk geweest. Onze spaghettisaus is een vegetarisch alternatief voor de gewone bolognesesaus. Ons recept is gebaseerd op seitan, tofu, tomaten en groentjes.

2. Wraps

Kinderen vinden het altijd leuk om met hun handen te eten. Een opgerolde wrap is daarom de ideale oplossing. Beleg met wat curry-, paprika- of bloemkoolsalade van Abinda en werk af met enkele heerlijke groentjes.

3. Natuurlijk zoet

Kinderen zijn zoetebekken. Geraffineerde suikers zijn verslavende en verzadigde dikmakers zónder enige voedingswaarde. Ga daarom voluit voor de vegan lekkers van Abinda. Onze zoete verleiders zijn 100% veganistisch zonder toegevoegde suikers.

4. Geef onze burgers gekke namen

 Onderzoek heeft uitgewezen dat kinderen meer groenten, en voor hen nog, onbekende dingen eten als je die een gekke naam heeft. Wat dacht je van gekke Koen, onze burger van pompoen? Of liever Mia de loempia? Door onze burgers gekke namen te geven, maken kinderen op een ludieke manier kennis met onze producten.

5. Kook samen

Betrek je kinderen actief bij wat jullie eten. Maak van jullie winkelritjes in een supermarkt een ontdekkingsreis en laat hen zelf de groenten en fruit wegen bijvoorbeeld. Ga ook met jouw kroost aan de slag in de keuken. Het vergroot ook de kans dat ze hun bord zullen leegeten.

Deze website gebruikt cookies

Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Deze kan je weigeren indien je dit wenst.

Meer informatie over cookies